24th October 2010, 18:44
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Sanne.Brys
Het Europees parlement is volgens mij bekwaam genoeg om te beslissen of de toetreding van Turkije tot Europa verantwoord is. Ik vermoed dat ze zonder aan bepaalde criteria te voldoen, toch niet zullen worden toegelaten tot Europa.
Een referendum, op basis van één miljoen stemmen, vind ik ronduit belachelijk, omdat het hier gaat over een overwegend extreme minderheid.
Langs de andere kant twijfel ik of Europa een land als Turkije wel kan toelaten, als je kijkt naar de vrouw onderdrukkende situatie ginder in bepaalde delen van het land...
|
Volgens mij heb je in het verkeerde topic gereageerd? Dit is een onderwerp over Palestina als onafhankelijke staat.
Met het vetgedrukte deel ben ik het alleszins niet eens. Europa heeft zich nu al veel te snel willen uitbreiden door landen als Roemenië en Bulgarije zomaar toe te laten. Al die problematiek rond de Roma zigeuners komt omdat Roemenië en de buurlanden de Roma ontzettend discrimineren en die dus en masse naar hier komen (en dan zwijg ik nog over de economie aldaar). Je kunt ze geen ongelijk geven, maar dit was te voorzien. Ik vraag me af op basis van wat een land gescreend worden om tot de EU te mogen toetreden...
|