24th October 2010, 16:45
|
Registered User
|
|
|
|
Ook ik vind dit een heel goed initiatief. Vele mensen beseffen het gevaar niet van een dodehoek. Snel een vrachtwagen voorbij steken kan fataal zijn.
Als ik aan het autorijden ben, krijg ik het heel benauwd als ik voor en/of achter een vrachtwagen rijd. In vele gevallen staan de chauffeurs onder grote druk om op tijd te zijn, denk aan het just-in-time principe dat door heel wat bedrijven wordt uitgevoerd. Deze chauffeurs zijn meestal heel lang onderweg en daardoor kunnen ze wat minder aandachtig worden.
Zelf ken ik een jongen die een been heeft verloren door een vrachtwagen, dit gebeurde toen hij nog een kind was. Wie de schuldige was, weet ik niet, maar waarschijnlijk waren zowel het kind als de chauffeur een beetje schuldig. Het kind was amper 5 en kon het gevaar nog niet inschatten, de chauffeur had de jongen gewoon niet gezien.
Toen ik de titel van dit artikel zag, wou ik het meteen lezen. Zelf heb ik altijd schrik voor vrachtwagens en daarom ben ik blij dat men een mogelijke oplossing heeft gevonden voor het verminderen van ongevallen die zij veroorzaken. Een kleine aanpassing aan een vrachtwagen kan heel wat menselijk leed voorkomen.
|