23rd October 2010, 15:20
|
|
Caroline
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door lien.lauwers
Of trouwen nu duurder wordt of niet, ik betwijfel of ik ooit voor de kerk ga trouwen. De schandalen van de kerk die de laatste tijd in het nieuws voorkomen vormen mijn belangrijkste argument. Ik denk dat zeer veel mensen mijn mening delen en er bewust voor kiezen niet voor de kerk te trouwen. Ik denk dan ook dat mensen die wel voor de kerk willen trouwen dit niet gaan annuleren omdat het wat duurder wordt.
|
Ik snap je standpunt volledig!
Maar ik denk dat er ook mensen zijn die nog willen trouwen voor de kerk die het niet voor de kerk zelf doen. Ik vind trouwen een prachtige manier om te tonen hoe graag je iemand ziet en om te tonen dat je voor altijd bij deze persoon wilt blijven. Ik vind trouwen voor de kerk net iets meer hebben als voor het gemeentehuis en dat is ook een beeld dat heel veel mensen hebben van een trouw. Het nadeel hierbij is dat je in je achterhoofd wel weet wat de kerk allemaal 'in zijn mars' heeft. Maar ik zou vooral trouwen om mijn liefde te tonen voor mijn man en niet 'uit respect/liefde' voor de kerk zelf.
|