Enkele post bekijken
Oud 23rd October 2010, 13:31
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Moslimgemeenschap weigert schapen te verdoven

Moslims hebben ook hun tradities, net zoals alle andere gelovigen en godsdiensten. Maar is respect voor de traditie ook gelijk aan schenden van dierenrechten?

Groot gelijk hebben de mensen die ingaan tegen de dierenrechten die de moslimgemeenschap schendt. Ik heb geen enkel probleem met de tradities van deze gemeenschap, maar natuurlijk zijn er wel grenzen. Een offerfeest is eigen en typisch voor de ramadan en het geloof, maar het gaat ten slotte nog wel over levende dieren. Voor zij worden geofferd, moeten zij verdoofd worden op zijn minst. Zij voelen ook pijn, al kunnen zij het niet zo laten merken als wij. Ik zou zelf een stap verder durven gaan: als de mensenrechten niet worden gerespecteerd, dan zou ik zelfs een verbod stellen op offers. Traditie of niet, niet enkel mensen hebben rechten! Ook dieren!

Dit artikel toont aan dat door een 'stom' incident eigenlijk een hele godsdienst beschuldigt wordt, wat eigenlijk wel grote gevolgen kan hebben. Ik denk dat beide 'partijen' eens rond de tafel moeten gaan zitten om afspraken te maken. Maar uiteraard zullen beiden moeten 'toegeven of instemmen' met iets wat de ander niet prettig vindt. Een middenweg bestaat heus wel!
Met citaat antwoorden