Enkele post bekijken
Oud 23rd October 2010, 12:37
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User

Inderdaad, een grote verantwoordelijkheid is toegeschoven op de schoot van de ouders. Maar dat is nu eenmaal zo, tijden veranderen. Maar denk niet dat dit enkel het geval is bij de computer. Nee, dit is met alles zo (bijvoorbeeld: een GSM). Ikzelf had pas een GSM op mijn zestien en mijn zus, zes jaar, praat er al van. Dit even om aan te halen dat er zich bij het ouderschap een grote gedaante verwisseling heeft voorgedaan.
Maar wie kan nog zulk technisch vernuft missen? Ik in ieder geval niet meer. Ik ben zelf ook nooit een grote voorstander geweest van de computer maar na verloop van tijd wen je er aan en kun je niet meer zonder, omdat het gewoonweg heel veel voordelen heeft.
Eén van de voordelen is dat alles verspreid staat op het internet. Wat je ook maar zoekt, je vindt het allemaal op het internet. Voor het onderwijs is dit positief en voor anderen ook, maar de nadelen zoals bijvoorbeeld cyberpesten zijn ook niet te ontkennen en zeker niet te onderschatten. Maar zo zal er altijd iets zijn. Je hoort mij niet zeggen dat ik dat toelaat maar dit zal je nooit uit de wereld krijgen. Je moet ook een beetje realistisch blijven.
Met citaat antwoorden