Enkele post bekijken
Oud 23rd October 2010, 12:04
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Google verzamelde onopzettelijk privégegevens

10:47 Google heeft toegegeven dat het onopzettelijk mails en paswoorden verzameld heeft bij het maken van foto's voor de toepassing Streetview waarmee surfers straatbeelden kunnen bekijken. De gegevens "zullen zo snel mogelijk vernietigd worden".

De gegevens werden tussen 2006 en 2010 onopzettelijk opgevangen via draadloze netwerken. Google kreeg zo toegang tot volledige mails, url-adressen en paswoorden.

Het bedrijf heeft nu beloofd dat de gegevens zo snel mogelijk vernietigd zullen worden.

Datum: 23/10/2010
Bron: De Redactie

Eigen mening:
Dit vind ik schending van de privacy. Niet google en niemand anders heeft het recht om e-mails van iemand anders te lezen. Hopelijk hebben ze niets gedaan met de wachtwoorden, e-mails,... die ze hebben weten te verzamelen. Gelukkig gaan ze al die informatie vernietigen. Ik vraag me wel af hoe ver deze informatie zich heeft kunnen verspreiden op het internet. Wie weet wie kan er allemaal inbreken in de mailbox van iemand anders. Ik denk dat we nog niet de helft van de gevaren van internetgebruik kennen. De laatste jaren wordt er steeds meer gebruik gemaakt van internet. Ook voor studenten en leerlingen die secundair onderwijs volgen is het internet onmisbaar voor hun studies. Wie weet wat gaat er in de toekomst allemaal nog gebeuren.
Met citaat antwoorden