Enkele post bekijken
Oud 23rd October 2010, 11:29
IsabellHoremans IsabellHoremans is offline
Registered User

Ik ben het toch ook wel eens met Jelle. Er wordt zo'n heisa gemaakt rond de slachting van de dieren voor het Offerfeest van de Islam, maar de dieren die dagelijks in ons eigen land geslacht worden voor verkoop, daar wordt niet op gereageerd of wordt geen heisa rond gemaakt.

Het is misschien erg voor deze dieren dat ze geen verdoving krijgen, maar ze zijn toch op slag dood en voelen amper iets van de slachting. Wordt voor elke koe, kip, varken,... verdoving gebruikt als ze geslacht worden in de slachthuizen?

Dat de moslims het dier niet thuis mogen slachten, daar ben ik wel mee akkoord. Het is beter dat ze dit doen tegen een lage prijs in een slachthuis, want thuis is een onhygiënische plaats om dit te doen.

Dat de moslims zo fel reageren op deze wet, snap ik dan ook weer niet, want als ze naar een slachthuis gaan en ze laten het dier verdoven krijgen ze zelfs nog korting, dit is toch een goede zaak voor hen.

Zoals Eva zei, moeten de moslims zich gewoon aan de wetten volgen. De Belgen moet dit ook doen en aangezien ze in ons land leven, tellen de Belgische wetten.
Met citaat antwoorden