21st October 2010, 16:16
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het een goed idee dat er zo'n boekje komt. Het lijkt mij ook een goed idee om een werkboekje rond dit onderwerp op te stellen om mee te werken in de scholen want ik denk dat het vaak gebeurt dat de vakleerkrachten de uiteindelijke uitwerking van dit onderwerp vaak afschuiven op de leerkrachten van andere vakken waarbij er ook over dit onderwerp gepraat kan worden. Zo krijg je dan situaties waarin jongeren over alles wat horen maar geen geheel voorgeschoteld krijgen. Daarom is het denk ik beter dat deze les bij 1 vak gegeven wordt zodat hier alles gezegd kan worden en ze eventuele vragen kunnen stellen. Ik denk ook dat het een goed idee is om de leraren van dit vak een extra bijscholing te geven over dit onderwerp zodat ze dan de leerlingen de uitleg kunnen geven die ze nodig hebben op een juiste manier en zodat ze van hun schaamte af raken. Ook op verschillende leeftijden tijd vrijmaken om dit onderwerp te behandelen lijkt mij een goed idee. Op deze manier worden jongeren volgens mij het beste voorgelicht.
|