Enkele post bekijken
Oud 21st October 2010, 15:47
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

[QUOTE=Lieselotte.Busch]BRUSSEL -
De goede Belgische cijfers zijn echter niet gelijkmatig verdeeld. In Vlaanderen ging het aantal dodelijke slachtoffers licht omhoog, terwijl Wallonië een forste terugval van -14,9 procent mocht optekenen.

Een dikke proficiat! MINDER verkeersslachtoffers in Wallonië. Goede Belgische cijfers. Nabestaanden van verkeersslachtoffers zullen dit graag horen. Moeten Walen nu echt tevreden zijn en zich in de handen wrijven? Ik word woest van zo'n cijfers. Eigenlijk zou de teller op 0 moeten staan. Eerder mogen we niet tevreden zijn. De kans om betrapt te worden moet 100 % worden, de straffen MOETEN oerdegelijk en onverbiddelijk streng zijn. Dronken achter het stuur en een ongeval met doden? Rijbewijs levenslang afnemen. Betrapt op dronkenschap of onder invloed achter het stuur? Rijbewijs afnemen en auto in beslag nemen voor geruime tijd. Wedden dat dit effect zal hebben?

Geldboetes zijn goed voor de kas, maar hebben weinig effect op lange termijn. De rijken kunnen het zich veroorloven en liggen er niet van wakker. Anderen zullen er eventjes hartzeer van hebben, maar eens de boete betaald is, liggen ze er niet meer van wakker. Ik wil maar zeggen, probeer de oorzaak weg te nemen (dronkenschap, roekeloos rijden, ...) door de fouten te bestraffen en er zullen minder doden op de weg vallen.

Dokter Beaucourt (UZA/Antwerpen) heeft jarenlang rondgereisd met zijn dia-voorstellingen over weekendongevallen. De gruwelbeelden van verminkte lichamen hebben hun effect gemist. Blijkbaar zijn jongeren er praktisch immuun voor geworden. We worden dagelijks met gruwel om de oren geslagen. Zet maar even de tv op.

Natuurlijk mogen we de roekeloze vrachtwagenchauffeurs niet vergeten. Welke toeren zij soms uithalen, is je reinste waanzin.

Nu stel ik mij de vraag, we hebben een leger politieagenten, we hebben om de zoveel meter flitspalen en toch waan je je hier in de Wild West!
Met citaat antwoorden