20th October 2010, 21:17
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door AVO
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dat is voor mij de basis van rechtvaardigheid. Ik ben trouwens geen voorstander van een volksjury zoals deze hier in België georganiseerd is.
|
Beter kan het niet verwoord worden . Ik ga mijn mening hier niet over verkondigen of ze al dan niet schuldig is, want dat is de taak van de volksjury. Eigenlijk vind ik het systeem dat ze in Amerika gebruiken een redelijk goed systeem. Zo zijn ze minder beïnvloed door wat de media zegt. Hier in België wordt je zonder twijfel beïnvloed door verschillende groepen. Niet alleen door de media maar ook door je buren, vrienden, familie. Iedere persoon heeft zijn eigen mening. En als je in de jury zit moet je de beslissing nemen zonder dat er beïnvloeding of vooroordelen in gemengd zijn. Ik geef toe dat er altijd beïnvloeding of vooroordelen zijn maar het verschil tussen het Belgisch en Amerikaans systeem is groot. Natuurlijk is dit mijn menig, en ik weet niet hoe ik zelf zal reageren als ik in zo een proces moet zitten.
|