Enkele post bekijken
Oud 20th October 2010, 21:42
Christophe Christophe is offline
Registered User

Het is inderdaad een zeer vreemd artikel. Maar in Amerika gebeuren er altijd wel vreemde dingen. En in België ook wel. Heb dit artikel eens gevonden:

Levende Antwerpenaar doodverklaard door dienst bevolking
Jean-Pierre Gaul (44) uit Antwerpen is gezond en wel, maar toch kreeg zijn echtgenoot een brief dat hij overleden is. Een fout van de stad, maar wel één met verstrekkende gevolgen.

De dienst bevolking geeft toe dat ze Jean-Pierre per ongeluk hebben doodverklaard. “Ze zijn een nieuw computersysteem aan het testen. In plaats van de test uit te voeren met testgegevens, hebben ze mijn echte gegevens gebruikt. Ik kreeg een brief met verontschuldigingen én de belofte dat de hele toestand zou worden rechtgezet.”

“Dood zijn heeft verstrekkende gevolgen”, stelt Jean-Pierre vast. “Ik ben geschrapt uit het rijksregister, mijn rijbewijs en identiteitskaart zijn ook geschrapt. Mijn ziekteverzekering bestaat zelfs niet meer. En mijn echtgenoot Leo staat nu genoteerd als weduwnaar.”

Levende Antwerpenaar doodverklaard

Hier kun je eigenlijk uit vaststellen dat het niet alleen de mensen die actief bezig zijn met het "redden" van mensen maar ook bureaucraten er volledig naast kunnen zitten. En dit heeft redelijk verdragende gevolgen. Jean-Pierre Gaul is geschrapt uit het rijksregister, zijn rijbewijs en identiteitskaart zijn ook geschrapt. Zijn ziekteverzekering bestaat zelfs niet meer. Ik zou het eigenlijk normaal vinden als die bureaucraten alles dubbel nakijken vooraleer ze aan iets nieuws beginnen. Ook gegevens nakijken is belangrijk. Het zou mij verbazen dat ze dit wel hebben gedaan, of in ieder geval deftig. Natuurlijk kan ik uit dit artikel niet afleiden hoeveel gegevens er zijn verwerkt, dus kan deze fout aan vermoeidheid te wijten zijn. Een menselijke fout. Maar toch moet het schrikken zijn dat je ze dood verklaren terwijl je springlevend bent. En voor de nabestaande moet het ook wel moeilijk zijn. Maar ja, eind goed al goed.
Met citaat antwoorden