Enkele post bekijken
Oud 20th October 2010, 21:15
AVO AVO is offline
Registered User

Citaat:
Er zijn geen bewijzen gevonden dus begrijp ik niet op welke basis ze dan toch hebben besloten haar schuldig te bevinden.

Volledig mee eens. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, dat is voor mij de basis van rechtvaardigheid. Ik ben trouwens geen voorstander van een volksjury zoals deze hier in Belgïe georganiseerd is.
Om te verduidelijken waar ik het over heb: In Amerika wordt de volksjury gedurende het ( feitelijke) proces afgezonderd van elke beïnvloeding, met name de media. Je gaat mij niet wijsmaken dat de jury op het proces van Clottemans niet beïnvloed is door de enorme media- aandacht dat dit proces kreeg. Een tweede beïnvloeding: Jef Vermassen. Ik ben er van overtuigd dat deze strafpleiter de wind in de zeilen had door zijn bekendheid, populariteit en zijn welbespraaktheid.Vermassen zelf zei juist in een interview, vlak na de uitspraak, dat de jury al zijn argumenten had overgenomen in hun motivatie.

Ik ga hier geen uitspraken doen over dat Clottemans al dan niet schuldig is. Ik vind niet dat ik daarover moet oordelen.
Ik vind het gewoon schandalig dat iemand schuldig kan verklaart worden zonder bewijzen.
A. Einstein
Met citaat antwoorden