Enkele post bekijken
Oud 20th October 2010, 20:53
Britt.Snels Britt.Snels is offline
Registered User

LETTERLIJK. Woorden Els Clottemans tot de jury

Verdachte Els Clottemans kwam woensdagmiddag nog een laatste keer aan het woord in het assisenproces over de parachutemoord. Daarna trok de jury zich terug om te beraadslagen over de schuldvraag. Hier vindt u integraal de laatste woorden van Els Clottemans.

Ik heb hier de afgelopen weken heel wat leed gezien. Het is voor iedereen genoeg geweest. Ik ben onschuldig. Al vier jaar word ik beschuldigd van iets wat ik niet gedaan heb. Dat doet iets met een mens. Je bent hulpeloos, machteloos. Ik heb een jaar vastgezeten. Ik word ondervraagd. Gij zijt het, gij zijt het. Maar ik ben het niet. Zoals de procureur-generaal zegt: Wie dan wel? Ik weet het niet. Ze zetten u dan zo onder druk. Dagenlang ondervragen ze u. En dan zeg je domme dingen. Ik wilde daar niemand mee kwetsen. Uit pure wanhoop. Karol en Jan De Wilde beschuldigen, dat was stom.

'Je moet mij voor een klas zien'

Men verwijt mij ook hoe ik hier de afgelopen weken heb gezeten. Ik heb mij dat ook afgevraagd. Maar ik ben onschuldig. Ik ben er al over uitgeweend. Ik krijg hier bakken kritiek over mij. Ik kan dat niet plaatsen. Ik wilde dat jullie mij konden zien als ik voor een klas sta. Ik ben stabiel. Je moest eens zie hoe ik met die kinderen omga. Dan zou je niet geloven wat hier over mij gezegd wordt.

Ik heb mijn vader verloren, ik weet wat het is wat het is om alleen achter te blijven.

(Bij het horen van deze woorden verlaat de familie van slachtoffer Els Van Doren de assisenzaal)

Ik weet wat het is om maar één iemand te hebben. Dat is niet makkelijk. Maar geloof me, ik weet dat zoiets niet makkelijk is. Dat wilde ik nog zeggen.

Clottemans besloot treurig, met gehakkelde stem, maar zonder tranen.

Bron: www.standaard.be

Eigen mening: Het was woord tegen woord, dus de beste advocaat heeft gewonnen denk ik dan. Hoe kan men in hemelsnaam iemand schuldig bevinden op basis van speculaties. Er zijn geen bewijzen gevonden dus begrijp ik niet op welke basis ze dan toch hebben besloten haar schuldig te bevinden.
Met citaat antwoorden