Enkele post bekijken
Oud 19th October 2010, 21:10
jurgen jurgen is offline
Registered User

Citaat:
En wat jij als een gedrocht van een akkoord beschouwt, vanuit welke visie is het een gedrocht? Je moet ruimte laten voor andere visies.

Het staat iedereen vrij zijn eigen mening en visie te hebben, en dat geldt dus ook voor mij om het een gedrocht te vinden. Maar hoe zou je het anders noemen? Wetende dat het tot deze onzalige situatie heeft geleid. Een toonbeeld van een compromis kun je het bezwaarlijk noemen.

Citaat:
Ik heb helemaal niet gesproken over "snel een akkoordje te maken". Laat staan dat dit een voorstel van mij is. Mijn punt is dat het onmogelijk is om veel in 1 keer te verkrijgen in de politiek. Vandaar dat men spreekt over water bij de wijn doen. Je kan niet zeggen " dit zijn mijn eisen, ja of neen?". Zo werkt de politiek niet, en dat is in andere landen net hetzelfde.

Akkoord, je hebt niet gesproken over snel een akkoordje maken, maar je hebt wel voorgesteld dat ze beetje bij beetje hun programma moeten proberen verwezenlijken. In de praktijk komt dit wel neer op "snel" een akkoord maken waarin veel minder wezenlijke bevoegdheden moeten worden overgedragenen fouten uit het verleden kunnen werden rechtgetrokken dan wanneer men een grote, evenwichtige staatshervorming zou doorvoeren, zoals de NVA nog altijd wil doen. Als dat veel tijd vraagt dan is dat nu eenmaal zo, anders komen we over 5 jaar tot de conclusie dat het nog erger geworden is dan het al was.

Water bij de wijn moet iedereen doen, maar je kan niet verwachten dat er meer water dan wijn overblijft.
Met citaat antwoorden