Enkele post bekijken
Oud 19th October 2010, 22:07
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User

Geweld is van alle tijden. Wat wel opvalt is dat er tegenwoordig terug sneller naar wapens gegrepen wordt. We leven in een tijd waar het hoe langer hoe meer ieder voor zich is. De maatschappij reageert er telkens weer zwaar geshoqueerd( begrijpelijk ook) op, maar tegelijk worden we wel overspoelt met berichten over overvolle jeugdinstellingen en een justitie dat niet in staat is om jonge delinquenten op gepaste manier te straffen.

Over het meisje: in het bericht lezen we dat volgens de eerste vaststellingen het slachtoffer het meisje zou hebben lastig gevallen. Dit begrip kan zeer ruim opgevat worden maar doelt volgens mij op een vorm van sexuele intimidatie. We weten niet wat zich de dagen/weken voordien heeft afgespeeld. De kans is groot dat deze ruzie al langer aan de gang was. Dat het meisje zich zwaar bedreigd voelde en het nodig vond om gewapend naar school te komen. Ik wil zeker niet het geweld goed spreken, maar ik denk wel dat het nog te vroeg is om al echt conclusies te trekken.
Met citaat antwoorden