Enkele post bekijken
Oud 19th October 2010, 18:50
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User

Splitsing België

Ik ben het eigenlijk helemaal eens met wat Alaert Diewert zegt. Inderdaad, waarom spreekt iedereen zo negatief over ons land en zijn toekomst.
Ik vind dat we samen fier mogen zijn op wat het klein landje dat België heet al gerealiseerd heeft. Ik denk dat we toch min of meer de crisis goed hebben doorgemaakt. We willen precies uit solidariteit voor andere landen, die zwaar zijn getroffen door de crisis ons ook in een soort crisis brengen, maar dan op polititiek vlak. Ik denk dat het gewoon komt door de mentaliteit van de Vlamingen en de Walloniërs. Het probleem dat we nu merken is volgens mij gewoon gecreëerd met de jaren. Het is een feit dat de Vlamingen veel productiever zijn dan de Walen. En dat zorgt voor frustratie bij de Vlamelingen. Het probleem is nu dat de Walen gewoon hun standpunten willen doorvoeren, wat natuurlijk boze gezichten opleverd bij de Vlamingen. Ik denk eerlijk gezegd ook dat de Walen nu water bij de wijn moeten doen en gewoon samen met de vlamingen een akkoord moeten maken dat realistisch is.
Een splitsing is dus één van die akkoorden die hieruit niet mag volgen. Ik zeg het nogmaals, we moeten die splitsig uit ons hoofd zetten en ons focussen op de toekomst van België, Walen en Vlamingen in een soort verzoening.
Altijd maar kijken naar het negatieve levert zeker geen goed werk. Als we samen de draad terug oppikken kunnen we echt nog met onze verschillende talen,culturen, Brussel, Havenstad en nog veel meer een echt goede toekomst tegemoetgaan.
Met citaat antwoorden