19th October 2010, 17:12
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Koen.Luyten
Persoonlijk kan ik me niet zo goed vinden in deze uitspraak. Ik vind dat ze nogal kort door de bocht genomen is maar ik begrijp des te meer de frustraties rond het openbaar vervoer.
Het openbaar vervoer voor iedereen eenvoudig, toegankelijk, rooskleurig maken is een mooie stelling. Maar ik vrees er echter wel voor dat deze stelling een utopie is en dus niet kan uitkomen. Elke aanpassing die ze doen in het voordeel van de gebruiksvriendelijkheid kost immers een hoop geld. En ik ben van mening dat we dat geld beter in het opbouwen van onze,nog steeds fragiele, economie steken dan in gebruiksgemak van openbaar vervoer.
|
Tuurlijk tuurlijk! In deze tijden van economische crisis is het misschien wel verstandiger om geld te steken in de meer dringende zaken. De trein moet ook geen luxevervoer worden.
Maar het is wel zo dat er de laatste jaren vele campagnes zijn gevoerd om mensen hun auto aan de kant te laten staan en het openbaar vervoer te nemen.
Als je je openlijk op die manier profileert (zijnde: neem het openbaar vervoer, mensen! Weg met de auto!), moet je wel een degelijk alternatief achter de hand hebben, niet? Treinen die te laat komen, stakingen en de hoge prijs van een kaartje lijken mij nu niet zo aantrekkelijk...
Als bedrijf moet je zien dat je rendabel bent, maar kan je dan zomaar die duizenden reizigers over het hoofd zien?
(en ja, mijn uitspraak was wat kort door de bocht, laten we het een retorische overdrijving noemen? )
|