Enkele post bekijken
Oud 19th October 2010, 16:24
vie vie is offline
Registered User

Verliefde lesbiennes uit shoppingcentrum gezet

Verdraagzaamheid tegen holebi's staat nog niet overal op hetzelfde niveau. In een shoppingcentrum in Raleigh (North Carolina) kreeg een lesbisch koppel te horen dat ze moesten ophoepelen. "We hadden net geluncht en waren ontspannen aan het rondwandelen, zoals de meeste koppels", doet Caitlin Breedlove het verhaal. "Op een bankje namen we elkaar met een arm vast en kusten we elkaar op de wang."

Op dat moment kwam een vrouwelijke bewaker zich met de zaken bemoeien. Ze verzocht de dames vriendelijk hun boeltje te pakken. "We vroegen haar of ze net zo zou reageren bij een man en een vrouw. Het antwoord was duidelijk: nee. Ze zei dat het niet paste omdat we van hetzelfde geslacht waren." Bij het naar buiten wandelen namen de dames elkaars hand vast, wat tot nieuw onbegrip leidde. "Zie je wel, jullie willen dat iedereen het ziet", reageerde een andere veiligheidsagent.

"Geen publiciteitsstunt"
Opmerkelijk: Breedlove is co-directrice van een organisatie die strijdt voor minderheden, immigranten en rechten voor holebi's. "Dit was echter geen publiciteitsstunt", beweert ze stellig. Toch is ze van plan om zondag terug te keren, om er een "vredevolle demonstratie" te organiseren.

Cameron Village -het shoppingcentrum in kwestie- zit verveeld met de zaak. De bewaakster die de bal aan het rollen bracht, werd onmiddellijk geschorst. De rest zal extra training krijgen om met dit soort gevoelige situaties om te gaan. (svm)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/st...be503f8ee00%2C0

Mijn mening: Ik vind dit heel kortzichtig van de bewaakster. Iedereen is in mijn ogen hetzelfde ook al val je op hetzelfde geslacht. Ik begrijp dat de het lesbisch koppel hiertegen actie zijn gaan voeren. Ik ken een paar holebi koppels en als die elkaar kussen vind ik dat normaal. Ik begrijp niet waaom dit voor sommigen nog taboe is.
Met citaat antwoorden