18th October 2010, 23:07
|
Registered User
|
|
|
|
Immanente Gerechtigheid
Dat de kerk al een lange tijd tegen holebi's en Aids is, weten we ondertussen ook. Maar de laatste tijd overdrijven zij echt wel een beetje. Eerst al die pedofili-zaken, en dan nu gaan zij eens even zeggen hoe het in de wereld zit ... Ik moest hier gewoon op reageren uit afschuw voor de kerk.
Eerst en vooral ben ik niet de enige die hierop reageert in de wereld. Er waren algemene protesten op de uitspraken die werden gedaan door 'hij' (expres zonder hoofdletter) die werkt in functie van het geloof en de kerk.
Waarom zij holebi's zo tegen de natuur aanzien zal mij altijd een groot raadsel blijven, maar de reden waarom zij zo afgeven op die mensen is gewoonweg ziek. Je kiest er niet voor om holebi te zijn, bovendien heeft iedereen een ander verhaal, zowel op vlak van holebi zijn als op vlak van Aids oplopen. En het zijn niet enkel holebi's die aids oplopen vandaag de dag ... Kijk maar naar Afrika! Moeten zij dan 'gestrafd' worden voor hun daden? Welke daden?
Vervolgens vind ik heel de kerk en het geloof eigenlijk gewoon verschrikkelijk! Elke dag in de krant is wel iets te lezen over de kerk en de pedofilie-zaken, de afkeer van homo's wereldwijd ... Maar de homo's zijn altijd het slachtoffer, terwijl de kerk altijd heilig blijft aanzien worden ...
Ik denk dat dit artikel moraal heel belangrijk is voor de verschillende bevolkingsgroepen. Het geloof ligt zwaar onder vuur, en er zal veel moeten gebeuren om de 'plooien' weer glad te strijken ... Het doet mij persoonlijk wel nadenken over geloof, over homoseksualiteit, over onze samenleving en hoe de wereld draait in het algemeen ... En we kunnen die lijn zelfs veel verder trekken! Mij werd altijd gezegd dat we samen sterk staan en dat we samen alles kunnen overwinnen, maar zoals het er nu aan toe gaat, maakt de mens enkel maar zichzelf kapot. Daar moeten mensen is dringend over nadenken. Niet enkel op vlak van religie en homoseksualiteit, maar op alle vlak!!!
|