Onderwerp: Watjes!
Enkele post bekijken
Oud 18th October 2010, 20:14
toon.peeters toon.peeters is offline
Registered User

We blijven inderdaad steeds langer en langer in ons oude vertrouwde huisje wonen. Ik denk dat dit niet alleen komt door het feit dat het oud en vertrouwd is, ik denk dat we het onszelf gewoon makkelijk maken.
De jongvolwassenen waaronder ik zijn steeds maar op zoek naar manieren om het onszelf zo makkelijk mogelijk te maken en er zo weinig mogelijk voor te hoeven doen. Waarom blijf je anders thuis wonen tot je 30ste verjaardag.

Als men het argument aanhaalt dat onze consumptiemaatschappij ons niet de mogelijkheid geeft om alleen te gaan wonen ga ik hier deels mee akkoord. Maar was die consumptiemaatschappij al geen 30 jaar eerder aanwezig? En toch hield dit onze ouders niet tegen om hun vleugels te spreiden en op zoek te gaan naar eigen geluk!

Het probleem van onze huidige maatschappij is dat iedereen wel iets wil veranderen. "Kijk maar naar onze politieke situatie" Maar als het té gecompliceerd wordt, hervallen we toch gewoon terug in onze oude gewoontes. In dit geval oost, west thuis best.