Enkele post bekijken
Oud 18th October 2010, 18:22
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User

Volgens mij is het ook zo dat Brussel meer baat zou hebben bij het economisch sterkere Vlaanderen dat bereid is, en ook daadwerkelijk in staat is om in de hoofdstad te investeren. Als Brussel nu in nood zit is het de Vlaamse regering die bij kan springen. Ook zouden de economische gevolgen voor Brussel niet te onderschatten zijn, mocht de stad zich bij Wallonië aansluiten. Als ik me niet vergis is het administratief een stuk gemakkelijker voor de Vlaamse bedrijven in Brussel om hun hoofdkwartier in Vlaanderen te hebben ( mocht ons land splitsen) dan vanuit het buitenland ( Brussel dan) de bedrijven in vlaanderen te beheren.

Ook voor de Internationale bedrijven die afhankelijk zijn van bijvoorbeeld de luchthaven in zaventem zouden volgens mij eerder geneigd zijn om hun afdeling in een stad zoals Antwerpen of Vilvoorde te vestigen dan telkens de grens over te moeten steken als ze iets met een vliegtuig willen verzenden. Ook vraag ik me af of Europa het nog zou zien zitten om bijvoorbeeld het hoofdkwartier van de NAVO in een land wil hebben dat, mochten ze het toch niet alleen redden, wel eens bij Frankrijk zou kunnen komen aankloppen. Brussel is de hoofdstad van Europa omdat wij als landje te klein zijn om echt misbruik te maken van de macht die daarmee gepaard gaat.
De grootte van ons land zou trouwens geen probleem zijn volgens mij.

En al zouden we terug vallen op 6 a 7 miljoen inwoners, dan nog zouden er in de Europese Unie 12 landen zijn met minder inwoners dan Vlaanderen. Ook wil het feit dat een land kleiner is volgens mij niet zeggen dat het Economisch gezien minder goed kan presteren. Vergelijk Finland bijvoorbeeld maar eens met Rusland.
Met citaat antwoorden