Enkele post bekijken
  #1  
Oud 18th October 2010, 17:00
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Vijf kinderen opgepakt die met stenen naar auto’s gooiden

zondag 17 oktober 2010, 17u17/ Bron: belga/ Auteur: thv
De politie van Ans heeft zondag vijf kinderen opgepakt die van op een brug over de autoweg A604 met stenen naar auto’s gooiden. De vijf zijn tussen 8 en 11 jaar oud. Hun vandalenstreken zorgden voor ernstige schade aan de getroffen auto’s.
Sinds enkele dagen kreeg de politie van Ans-Saint-Nicolas klachten van automobilisten die op de A 604 reden. Op hun wagen kwamen volgens de klachten stenen terecht.
Zondag voerde de politie van Ans een bewakingsopdracht uit nabij de autowegbrug van waarop vermoedelijk de stenen naar beneden gegooid werden. De politie kon daarbij de vijf piepjonge daders identificeren en oppakken.
Het parket van Luik werd verwittigd, evenals de ouders van de kinderen. Die kunnen alvast een gepeperde rekening verwachten.
Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20101017_035
Eigen mening:
Ik vind het heel erg dat zo jonge kinderen zo’n dingen doen. Kinderen van 8 tot 11 jaar staan niet stil bij de gevolgen van hun daden. Het is aan de ouders om er voor te zorgen dat deze kinderen dit niet doen…Waar zijn die ouders ondertussen? Is er geen toezicht? Wat als zij zo maar de autostrade oplopen?
Ik zelf mocht wel buiten spelen wanneer ik zo jong was maar dat was in het bos achter ons huis en op een welbepaald teken (de toeter van onze auto) moesten wij naar huis komen…We mochten ook maar zo ver gaan dan dat wij de toeter konden horen.
Ik vind het niet slecht dat er ‘regels’ zijn voor kinderen. Zo leren ze later om zich te houden aan regels in onze maatschappij want die zijn er nodig om alles goed te laten verlopen.
Met citaat antwoorden