Enkele post bekijken
Oud 17th October 2010, 13:54
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline

Angry

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
[B]Een op drie dumpt partner via Facebook of mail
"Het is vaak makkelijker, sneller en op deze manier vermijd je misverstanden."
Blog HLN, 23/02/10

Ik vind dat dit totaal niet klopt!
Het is inderdaad makkelijker en sneller, maar misverstanden vermijden?!..
Volgens mij zijn er net meer misverstanden als je dumpt via sms,msn of weet ik veel op welke niet-persoonlijke manier..
Als 'achtergelaten' partij zit je met heel veel vragen en heb je de kans niet om deze te stellen, dus sommige mensen zullen er hun eigen verhaal van maken of eigen conclusies trekken dus daardoor zullen er net meer misverstanden kunnen komen.
De 'dumpende' partij is iemand die absoluut heel laf is! Deze partij durft niet eens zijn (ex)vriend(in) face to face te zeggen waarom het volgens die persoon verkeerd is gelopen. Ook, denk ik dat als er een goed gesprek volgt, de beide partijen elkaar beter kunnen begrijpen. Misschien is het zelfs mogelijk dat er enkele dingen de kop op staken en door hierover te praten en duidelijk te maken dat het heel diep zit, dat de andere partij hierop kan letten. Door via sms en dergelijke te dumpen, bestaat de kans ook niet dat het ooit nog goed kan komen, want soms zijn mensen zich niet bewust van de dingen waar de partner zich aan ergert.
Hiermee wil ik ook duidelijk maken dat ik het eens ben met het standpunt dat sommige mensen denken dat de 'dumpende' partij niet zeker van zijn stuk is. Hij geeft zijn/haar ex niet eens de kans om vragen te stellen/ erover te praten en in mijn ogen is dat een teken van een soort angst, maar vooral een laf karakter. In mijn ogen is de persoon wel zeker van zijn stuk als hij het eerlijk tegen de persoon in kwestie kan zeggen waarom het niet meer gaat.
Nog iets, als de persoon die zijn vriend(in) dumpt niet face to face durft te zeggen waarom het gedaan is geraakt, gewoon zelfs niet eens dat het eindigt, kan het ook zijn dat die persoon iets te verbergen heeft. Dat zijn dan van die vragen dat de 'achtergelaten' partij voor altijd als onbeantwoord zal zien.

Ergens erger ik mezelf eraan dat ik op dit artikel reageer want in mijn ogen zou er niet eens zo'n artikel mogen bestaan. Maar blijkbaar denkt niet iedereen er hetzelfde over als mij en dat vind ik enorm spijtig..
Met citaat antwoorden