16th October 2010, 22:50
|
Registered User
|
|
|
|
Ik zie er nog steeds het nut niet van in waarom mensen doping nemen. Is het omdat iedereen het doet? Wilt men bij de club horen? Bij sporten op topniveau is er nog geld mee gemoeid, dat is waar. Maar dat praat het gebruik van doping nog niet goed. Topsporters willen steeds beter presteren, en zeker niet onderdoen voor de rest. Ze willen steeds meer. Maar hoe beter ze het doen, hoe meer ze verdacht worden van het gebruik van doping. Topsporters, en ook de amateurs, die het wel eerlijk spelen kunnen hier inderdaad wel eens de dupe van worden. En als ze dan effectief gepakt worden op het gebruik van doping, is de kans groot dat dat het einde betekent van hun carrière. Ze zetten dit dus blijkbaar toch graag op het spel?
Maar niet enkel de dopinghandel evolueert, ook de doping zelf. In sommige gevallen is het extreem moeilijk om doping op te sporen. Waarom zouden ze er dan geen gebruik van maken? En net zoals Caroline al heeft aangehaald: ik vind het ook erg dat mensen zichzelf en de ander willen bedriegen met een resultaat dat ze niet eens op eigen krachten of door hun eigen inspanning bereikt hebben. Er zit naar mijn mening toch een verdacht geurtje aan de hele dopinghandel.
|