15th October 2010, 14:13
|
|
Student KHK
|
|
|
|
Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van de bussen van De Lijn om op school te geraken. En ik kan alleen maar bevestigen dat de bussen niet op het aangegeven uur aankomen of vertrekken. Dit is een ramp voor de mensen die gebruik maken van het openbaar vervoer, zoals reeds aangehaald door Christophe. Ik kan begrijpen dat de bussen niet altijd op tijd kunnen aankomen of vertrekken. Denk maar aan druk verkeer en het weer. Als het glad is op de weg, zijn (bijna) alle bussen te laat op hun bestemming. Maar het volgende kan, met een paar uitzonderingen, niet door de beugel. Je staat te wachten en te wachten op de bus, maar de bus komt gewoon weg niet. Dit heb ik ooit meegemaakt. Je vertrouwt erop dat je met de bus naar huis kan. En een paar uur later merk je dat er nog altijd geen bus te bespeuren valt. Daarnet heb ik gezegd "met een paar uitzonderingen". Bijvoorbeeld hevige sneeuwval, of een bus die in panne valt, of een bus die in een ongeval betrokken is, zij van die uitzonderingen. Maar we mogen het openbaar niet te hard aanpakken, want zonder het openbaar vervoer moet je de (lange) afstanden zelf afleggen