Enkele post bekijken
  #6  
Oud 15th October 2010, 09:56
Kimberly.Nuyts Kimberly.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Olen
Posts: 76
Hier wil ik toch even op reageren. Om te beginnen vind ik ook dat een huwelijk bij priesters moet kunnen. Een priester is ook maar een gewone mens met gevoelens. Het is perfect normaal dat een priester verliefd wordt. De uitleg dat een priester zich dan niet meer volledig op zijn liefde voor God kan concentreren vind ik ronduit belachelijk.

Wat ik wel niet snap is dat er veel mensen zijn die het verbieden van het huwelijk voor priesters linken aan de pedofilie in de kerk. Die link snap ik persoonlijk niet. Er zijn toch ook niet geestelijke mensen die getrouwd zijn en die kinderen misbruiken. Het toestaan van een huwelijk zal dus volgens mij niet echt het probleem van de pedofilie in de kerk oplossen. Als je het mij vraagt hebben al die pedofielen, of ze nu geestelijk zijn of niet, gewoon een probleem in hun bovenkamer.

Natuurlijk als je het priesterhuwelijk gaat toestaan biedt zich alweer een vraag aan. Wat met het homohuwelijk bij priesters ? De kerk is tegenstander van homohuwelijken, maar je gaat mij niet wijsmaken dat er geen enkele priester is die homo is. Dit zal alweer een struikelblok vormen bij de kerk.
Met citaat antwoorden