Enkele post bekijken
Oud 15th October 2010, 09:17
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Eindelijk eens een Europese regering die dit in een wettekst durft te gieten. In België wordt veel gepraat en wij uiten ons ongenoegen meestal onder mekaar, maar er voor uitkomen, ho maar. Je zou maar weer eens de stempel van racist moeten krijgen (iets wat je trouwens nogal snel krijgt, naar mijn gevoel).

Het is nochtans simpel. Volgens het Belgische politiereglement moet iedereen, die zich in het openbaar bevindt, herkenbaar zijn. Dan is er toch geen discussie? Stel dat wij morgen allemaal over straat gaan met bivakmutsen over ons hoofd. Je zal snel aangemaand worden om dat af te zetten en misschien hou je er nog een ritje in de politiewagen aan over.

Onlangs was ik in het gemeentehuis voor de aanvraag van een nieuwe identiteitskaart. Naast mij zat een Marokkaanse vrouw. Er was een hele discussie aan de gang omdat zij verplicht werd nieuwe foto's te laten nemen, omdat ze op de oude foto's met hoofddoek gefotografeerd was en men dit niet meer toelaat op identiteitskaarten. Ze eiste dat de foto's toch gebruikt zouden worden, waarop de ambtenaar haar verwittigde dat dit geen zin zou hebben en men in Brussel de aanvraag onverrichterzake terug zou sturen. Normaal zou je denken dat hier de discussie dan toch zou eindigen? ...

Ik wil maar zeggen: gelijk waar je naartoe gaat of waar je je bevindt, je gedraagt je volgens de regels die daar van toepassing zijn. Toen wij vorig jaar tijdens de zomervakantie een abdij gingen bezoeken in het zuiden van Frankrijk, werd je verplicht aangepaste kledij (d.w.z. geen strandkleding, noch blote schouders, enz.) te dragen om binnen te gaan. Dit doe je al uit respect. Punt uit.
Met citaat antwoorden