23rd May 2005, 20:23
|
|
UDHR - art. 19
|
|
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Ik blijf erbij dat dit zo is. Je hebt voor een stuk wel gelijk als je zegt dat TV-series, films, nieuws enz... dan hetzelfde is maar dit is toch nog net iets anders vind ik. Dit is echt misbruik maken van dergelijke gruwelijke (want dat is een dodelijk auto-ongeluk in mijn ogen nog steeds) gebeurtenissen uit puur winstbejag. Zulke advertenties getuigen van een serieus gebrek aan moreel besef.
|
'Misbruik' maken weet ik niet, het gaat namelijk niet om een echt ongeval.
Films en sitcoms maken dagelijks gebruik van dergelijke gruwelijke (idd!) gebeurtenissen om hun ding verkocht te krijgen, dat is ook winstbejag. Misschien is dat iets anders ja omdat je met films iets kan willen duidelijk maken, een punt proberen te maken.
Dat kan echter met reclame even goed. Denk je dat de reclame van United Colors of Benetton of wat dan ook bedoeld is om hun product verkocht te krijgen? Jazeker! Maar tegelijk willen zij ook iets onder de aandacht brengen, een punt maken. Op provocerende wijze!
Of dat met deze reclame ook het geval is weet ik niet, want ik heb hem nooit zelf gezien. Als jij hem wel gezien hebt, definieer dan eens concreet wat het verschil is tussen deze en die van Benetton.
De hamvraag is misschien wel deze: 'Waar trek je de grens?' Dat iemand zich hier misschien door beledigd voelt kan best wel kloppen, maar dat 'argument' kan je altijd in elke situatie meermaals gebruiken.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
|