Enkele post bekijken
Oud 13th October 2010, 13:37
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Wie zijn de beste bazen? Mannen of vrouwen?

Veel meer vrouwen komen tegenwoordig ook aan de top van een bedrijf te staan en willen carrière maken, maar niet alle mannen zijn het daarover eens? Is het terecht dat enkel een man een leidinggevende functie kan hebben?

Persoonlijk vind ik dat vrouwen evenveel kansen moeten krijgen dan mannen om een leven en een carrière op te bouwen. Vrouwen werden door onze samenleving altijd in het klassieke patroon van de huismoeder gestopt. Maar daar komt nu een einde aan. Het is nog wel zo dat vrouwen meer betrokken zijn bij het gezin en het huishouden dan mannen, die ook hun steentje meer en meer bijdragen. Maar toch proberen ook vrouwen zich een weg naar de top te banen. Mannen werden altijd aanzien als leiders, maar daar komt nu verandering in. En ik denk niet dat het zo een slecht idee is. Als baas ben je de eindverantwoordelijke, maar het is nog altijd in samenwerking met je personeel dat je tot goede resultaten komt. Dus waarom zou samenwerken met een vrouw die de eindverantwoordelijkheden heeft niet kunnen?

Er moeten minder oordelen worden geveld over vrouwen in de business. Geef hen een kans! Ik ben dus zeker niet tegen. Maar de vraag beantwoorden of nu net mannen al dan niet vrouwen de beste bazen zijn, kan nog een moeilijke keuze worden ...
Met citaat antwoorden