Enkele post bekijken
Oud 23rd May 2005, 13:55
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Voor ANIMO ligt het probleem bij de manier van reclame maken, m.a.w. die foto's van het ongeluk en het ongeluk zelf kunnen niet door de beugel. Dit dan zogezegd omdat het mensen zou kunnen kwetsen die ooit slachtoffer waren in een verkeersongeval, of nog: daar iemand in verloren hebben.

Ik blijf erbij dat dit zo is. Je hebt voor een stuk wel gelijk als je zegt dat TV-series, films, nieuws enz... dan hetzelfde is maar dit is toch nog net iets anders vind ik. Dit is echt misbruik maken van dergelijke gruwelijke (want dat is een dodelijk auto-ongeluk in mijn ogen nog steeds) gebeurtenissen uit puur winstbejag. Zulke advertenties getuigen van een serieus gebrek aan moreel besef.

En stel dan nog dat die nieuwsberichten dezelfde reactie uitlokken bij slachtoffers dan nog kan je dat nog niet vergelijken met diezelfde beelden in een advertentie. Misbruik van zulke situaties in een advertentie (zoals er hierboven ergens eentje staat aangehaald) is eigenlijk bijna gelijk aan met zulke zaken lachen want zulke advertenties kan je alleen plaatsen als je zo'n zaken niet serieus neemt. De nieuwsredactie neemt zulke zaken wel serieus, de slachtoffers zijn zich daar van bewust en dat maakt een wereld van verschil.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden