Enkele post bekijken
  #3  
Oud 13th October 2010, 09:29
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Om een gezin met kinderen een beetje "deftig" te laten leven - en dan heb ik het niet over "luxueus" leven - is het nodig dat beide ouders een inkomen hebben. Door het feit dat ze beiden uit werken gaan, verdienen ze al gauw teveel om nog van een studiebeurs te kunnen genieten. De maximum-bedragen zijn echt wel laag. Dat je echter over het begrensd bedrag zit, wil nog niet zeggen dat je gemakkelijk hogere studies kan financieren.

Momenteel zijn er veel knelpuntberoepen waar hoger onderwijs voor nodig is. Waarom het onderwijs niet volledig gratis maken? Geef elke student de kans om een opleiding te volgen. Ik denk dat er nu nog veel mensen, puur uit noodzaak, beginnen werk te zoeken na het secundair onderwijs.
Dat men in de prostitutie belandt om de studies te kunnen bekostigen, dat vind ik verschrikkelijk. Wat is de volgende stap? Gebruik van drugs om dit dubbelleven aan te kunnen?

Pascal Smet wil het onderwijs betaalbaar "houden"? Ik denk dat hij dit zeer subjectief bekijkt. Met zijn wedde zijn veel dingen, die voor anderen onbereikbaar zijn, betaalbaar.

Trouwens, de cijfers die hier aan het licht komen, zouden in werkelijkheid nog wel eens véél hoger kunnen liggen dan algemeen wordt aangenomen.
Met citaat antwoorden