Enkele post bekijken
Oud 12th October 2010, 21:22
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User

De gewesten zijn een voortvloeisel uit de strijd voor zelfbestuur. Teruggaan naar een unitaire staat zou van heel belgië een BHV dossier maken. Officieel zouden de 3 landstalen erkend worden, maar in de praktijk zou het volgens mij het hele land in een taalstrijd storten. De huidige structuur is echter ook al voorbij gestreefd. De gewesten zelf leveren goed werk ( volgens mij), maar eenmaal ze samen moeten werken loopt alles muur vast. Zelfs het invoeren van een nieuwe nummerplaat zorgt voor communautaire rellen. Maar het ergste van al: Het maakt ons land onbestuurbaar.Zo volgt bijvoorbeeld de ene immigratiecrisis de andere op, en daar kan Vlaanderen zo goed als niets aan doen zonder dat het probleem op federaal niveau aangepakt wordt. Zowel Vlaanderen als Wallonië hebben zich in hun loopgraven terug getrokken en schieten met scherp op elkaar. Nieuwe verkiezingen zouden enkel de tegenstrijdigheden versterken. Beide landsdelen weten dat een positieve oplossing zo goed als onmogelijk is. Geen van beiden zal dat snel toegeven, maar zowel Dirupo als De Wever bereiden zich volgens mij op het ergste voor. België zal vroeg of laat splitsen, en als een koppel in een echtscheiding eigenen ze zich nu zo veel mogelijk toe voor de papieren getekend worden.
Met citaat antwoorden