Enkele post bekijken
  #1  
Oud 12th October 2010, 20:00
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Honderden Antwerpse studentes verkopen hun eigen lichaam.

Antwerpen telt zo'n 400 studentenhoertjes. In Gent gaat het om een 200-tal jongeren die zich prostitueren om hun studies te betalen." Dat zegt Vlaams volksvertegenwoordiger Cindy Franssen (CD&V) op basis van schattingen. Volgens Franssen zijn de hoge kosten van het onderwijs het belangrijkste motief voor studenten om zich te prostitueren.
Vlaams Onderwijsminister Pascal Smet zegt geen weet te hebben van dergelijke cijfers. "Bij mijn weten bestaat er geen wetenschappelijk onderzoek dat de toestand in Vlaanderen in kaart brengt. Ik vraag me ook af of zo'n onderzoek in de praktijk uitvoerbaar is. Het gaat hier immers om verdoken prostitutie."

"Ik voer geen specifiek beleid met betrekking tot prostitutie door studenten. Ten aanzien van studenten die deze stap zetten vanwege de hoge studiekosten, wil ik wel een beleid voeren om het hoger onderwijs betaalbaar te houden."

"Ik denk aan het studiegeld, dat in vergelijking met een aantal ons omringende landen laag is, de studiefinanciering, de sociale toelage aan universiteiten en vzw's voor studentenvoorzieningen bij de hogescholen die onder meer kunnen aangewend worden om aan financieel behoeftige studenten extra financiële ondersteuning en budgetbegeleiding aan te bieden, een jobdienst in te richten", besluit Smet.

bron: http://www.gva.be/antwerpen/antwerp...un-lichaam.aspx

Eigen mening: Studeren is duur, zeker voor jongeren die geen recht hebben op een beurs en niet gesteund worden door hun ouders. Prostitutie is dan een 'gemakkelijke' manier om snel geld te verdienen. Als zelfstandige bepaal je jouw uren zelf en werk je zo veel je wil. Maar, in hoeverre is je toekomst mogelijke trauma's waard?
Met citaat antwoorden