11th October 2010, 13:21
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Zowel seksuele intimidatie als pesten zijn zaken die eigenlijk niet zouden mogen gebeuren. Toch gebeurt het meer als dat we denken en zal het altijd blijven bestaan.
Ik kan begrijpen dat gevolgen van pesten groter kunnen zijn als van seksuele intimidatie. Dat bepaalde mensen pesten zien als aanval op hun persoonlijkheid en seksuele intimidatie wordt gezien als aanval op het geslacht. Toch denk ik niet dat iedereen op deze manier gaat denken. In mijn ogen zijn beide zaken even erg. Men aanvaardt de persoon niet zoals hij/zij is.
Ook vind ik persoonlijk dat als er juridische stappen kunnen gezet worden voor seksuele intimidatie, dat er ook stappen moeten kunnen gezet worden voor pesten. Zoals in het artikel beschreven is de pester op dit gebied beschermd door de wetgeving.
Tot slot ligt volgens mij de oorzaak van pesten en/of seksuele intimidatie bij jaloezie. Hiermee ga ik deels akkoord met het feit dat volgens dit artikel het te wijten is aan intelligentie. Naar mijn mening zijn de pesters vaak mensen die iets willen hebben wat zijzelf niet hebben maar anderen wel. Om dit tekort niet te laten opvallen gaan ze deze mensen kleineren.
|