10th October 2010, 22:55
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind de reactie van de school toch wat overdreven. Ik kan begrijpen dat een school dit afkeurt. Maar een onstlag vind ik er wel wat over. Een leerkracht heeft een voorbeeldfunctie ten opzichte van een leerling. En de eerste keer kan een gesprek tussen een leerling en een leerkracht heel onschuldig gaan. Maar na een aantal gesprekken bestaat de kans toch wel dat deze berichten verder gaan dan "Hoe was het weekend?" of "Hoe was de vakantie". En vanaf het moment dat het verder gaat dan dat is er geen machtsverschil meer tussen deze twee. En dit is volgens mij geen goede verstandhouding meer.
En tegenwoordig heeft iedereen Facebook en/of Netlog. Maar er is nog een duidelijk verschil tussen deze twee. Op Netlog kan bijna iedereen jouw profiel zien. Terwijl alleen op Facebook iemand jouw profiel kan zien als hij of zij bevriend met jou is. Jij beslist zelf wie op Facebook jouw profiel ziet, dat kan je op Netlog niet. Voor je het weet gaat er een foto rond in de klas van jou. Die komt van Netlog waar je op dat moment iets te veel had gedronken. Ik denk dat niemand dat graag zou hebben.
|