Enkele post bekijken
  #3  
Oud 8th October 2010, 16:52
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 94
Vlaming moet jarenlang sparen om rusthuis te kunnen betalen

Verblijven in een rusthuis kost inderdaad heel veel geld. Mijn grootmoeder verblijft in een rusthuis en zij moet zeker 500 euro per maand meer betalen dan de gemiddelde prijs die hier, in het artikel, aangegeven wordt. Bovendien komen daar ook nog bijkomende kosten bij zoals de kapper, doktersbezoeken, medicijnen enzovoort. Zij verblijft niet in een rusthuis waar het één en al luxe is. Het zijn weliswaar vrij grote kamers maar voor de rest is alles er heel gewoon. Het kost veel geld en je komt zeker niet toe met je pensioen alleen. Om alles te blijven betalen moet je na verloop van tijd je spaargeld aanspreken. Wanneer dat allemaal op is, moet je je huis verkopen (indien je een huis hebt) en dan kan je dat geld gebruiken om je verdere verblijf te financieren. En wanneer dat allemaal op is moet je gaan aankloppen bij het OCMW. Alle zuurverdiende spaarcenten zijn weg.
Ik begrijp ook wel dat rusthuizen personeel moeten aanwerven en die moeten immers ook betaald worden. Bovendien moet er dag en nacht voor de mensen die er verblijven gezorgd worden. Het is moeilijk om hier een goed standpunt in te nemen. Langs de ene kant zeg je: het kan toch niet dat je zoveel geld moet betalen in een rusthuis! Anderzijds denk ik ook aan de mensen die er werken en die een loon moeten krijgen.
Met citaat antwoorden