Enkele post bekijken
  #20  
Oud 8th October 2010, 13:02
Dimitri Nooytens Dimitri Nooytens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Meerhout
Posts: 5
Citaat:
Orgineel gepost door veronique.geussens
Ergens begrijp ik het wel. Het gevoel dat ik hierbij krijg is dat de allochtone kinderen als 'zwakke schakel' worden bekeken en hierdoor apart worden gezet.
Zo krijgen ook zij een beter aangepaste opleiding voor hun.
Het feit dat het allochtone kinderen zijn maakt het weer zo gezegd racistisch, wanneer ik denk dat die school gewoon klassen wil maken met sterke en zwakke leerlingen.
Maar ik vind wel dat ze het anders moeten aanpakken, niet enkel een klas allochtonen maken maar gewoon echt kijken tussen alle leerlingen wie te zwak is.
Want hier wordt er van uit gegaan dat alle allochtonen 'zwak' zijn.


Ik geef je gelijk.
Ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Aangezien een scheiding van 'zwakkeren' en 'sterkere' een verbetering kan teweeg brengen zou ik zeggen "Go for it".
Maar anderzijds is het niet de bedoeling om allochtonen af te schilderen als zwakkere. Tussen al die allochtonen zitten er allicht ook knappe koppen en deze moeten niet weggeschreven worden door het feit dat ze allochtoon zijn.
En daarom denk ik ook dat jouw oplossing wel een goede is. Kijk tussen de allochtonen en autochtonen wie er 'zwak' en 'sterk' zijn en zet die bij elkaar.
Met citaat antwoorden