Enkele post bekijken
Oud 8th October 2010, 01:02
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door AVO

Als je een paar lessen niet komt opdagen, is dat geen ramp en niemand doet daar moeilijk over, doktersattesten worden niet geëist. Je moet gewoon zien dat je 75% aanwezig bent geweest voor dat vak om je examen te mogen doen.

Het is, naar mijn bescheiden mening toch, belangrijk dat jongeren regelmaat kennen. Vrije tijd hebben ze genoeg. Ik denk hierbij aan "hangjongeren" die dag in, dag uit op straat rondhangen, jonge mensen die uren en dagen verslijten aan televisie kijken of computerspelletjes enz...
Verder zitten er genoeg vakanties in een schooljaar en hebben ze elke woensdagnamiddag vrij. Er zijn maar weinig werknemers die hun werktijd zelf mogen invullen. Een werkgever eist dag na dag dat je doet wat in je contract beschreven staat. Geen zin om te komen? Jammer, maar je zal wel moeten. Anders moet je al ziekte veinzen en komedie gaan spelen bij de dokter, want een ziektebewijs zal je toch moeten kunnen voorleggen. Gebeurt dit te vaak, dan heb je veel kans dat je een C4 onder je neus geschoven krijgt.

Wat ik maar wil zeggen: het onderwijs bereidt jonge mensen voor op het latere leven. Je kennis en vaardigheden gebruiken in je latere job, waarbij men op je kan rekenen, dat geeft voldoening voor alle partijen.
Met citaat antwoorden