Enkele post bekijken
  #3  
Oud 7th October 2010, 16:04
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 77
Mij lijkt dit eigenlijk geen al te betrouwbaar artikel zolang je de details niet weet.

Een onderzoek voeren met slechts 140 personen is sowieso al niet zo betrouwbaar, 140 is véél te weinig. Men kan uiteraard niet heel de bevolking ondervragen, maar iets meer dan 140 zou toch wel moeten lukken. Dat zou al direct een veel realistischer beeld geven...

Ook lijkt het me belangrijk om te weten uit welke leeftijdscategorie deze personen komen. Oudere mensen houden zich vaker vast aan het scheppingsverhaal dan jongere mensen (dit mag je uiteraard niet zwart-wit zien).

Hiermee kan je ook de sociale achtergrond in rekening houden (zoals Katrien al zei). Mensen die erg katholiek werden opgevoed (denk terug aan de oudere mensen) zijn nu eenmaal eerder geneigd om zich aan die theorie vast te houden. Ze hebben het immers met de paplepel meegekregen en weten soms niet beter.

Uiteraard zijn er ook wel jongere mensen die steevast geloven in het scheppingsverhaal, maar dat is volgens mij belange na niet de meerderheid of zo van de bevolking.

Dus, voor dat je alle details weet over het verloop van het onderzoek, lijkt het me moeilijk om hier een correcte uitspraak over te doen.
Met citaat antwoorden