Enkele post bekijken
Oud 19th May 2005, 23:49
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------

Goh moeilijke zaak... Ik moet bekennen dat ik deze keer gestemd heb op "Er zijn grenzen" zonder dat ik eerst het artikel gelezen heb. Aan de ene kant denk ik aan die leuke spots op tv (zoals bv die van de sportka ) die me regelmatig laten huilen van het lachen. Er waren ten tijden van deze spot heel wat reclamaties vanuit verschillende dierenrechtenorganisaties over de gehele wereld, ondanks de moord op de kat niet echt was. Zulke dingen moeten zeker kunnen, hoe kunnen we anders dingen blijven relativeren.

Wanneer het over (al dan niet) schokkende beelden gaat zonder een humoristische boodschap heb ik al wat meer moeite om dit goed te keuren. In dat geval ga je schokken op te schokken en dat kan niet de bedoeling zijn, zeker niet in reclame die in het geval van kinderen tussen hun favoriete programma zijn geplaatst.
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden