Enkele post bekijken
Oud 4th October 2010, 19:18
Caroline.Verbraeken's Avatar
Caroline.Verbraeken Caroline.Verbraeken is offline
Caroline

Jouw voorstel is volgens mij ook wel interessant, Femke. Met deze maatregel kan je meerdere kanten uit, zoals je bijvoorbeeld al zei dat leerlingen godsdienst als keuzevak hebben doordat verschillende scholen fusioneren.

In mijn voorstel zei ik dat het goed was voor de taal als allochtone leerlingen bij een kleine meerderheid autochtone leerlingen in de klas zitten. Dit is inderdaad de essentie van het artikel niet, maar dit is enkel een argument om duidelijk te maken dat de maatregel die ik voorstel (als ze dan al goedgekeurd zou worden) niet alleen goed is voor de autochtone, maar ook voor de allochtone leerlingen.

Het is volgens mij wel duidelijk dat er bij dit artikel veel voorstellen naar voor kunnen komen, volgens mij is het enkel een kwestie om de beste ideeën op een zo goed mogelijke manier te combineren, zodat de uiteindelijke beslissing voor iedereen positief zal/kan zijn.

Wat in mijn ogen ook duidelijk is, is dat de maatregel die nu getroffen is door de leerlingen allemaal apart te plaatsen, niet de beste is. Maar dat is ook maar wat ik er van vind natuurlijk, deze beslissing zal ook wel weloverwogen zijn voor ze genomen is. En ik kan mij ook voorstellen dat er iets moest gebeuren, alleen denk ik niet dat het zo de beste manier was.
Met citaat antwoorden