2nd October 2010, 20:06
|
Registered User
|
|
|
|
Of de stelling overdreven is of niet, durf ik niet goed te zeggen. Maar ik zou de ernst van de situatie niet onderschatten. Niet dat ik een VS-expert ben, maar mensen die in de VS geweest zijn en vertellen over hun ervaringen daar, benadrukken vaak hoeveel armoede ze daar gezien hebben die ze niet verwacht hadden. Wij hebben grotendeels een vertekend beeld van de VS, een Hollywoodbeeld. Wij beelden ons de VS in realiteit in zoals we ze in de (meeste) films zien, waarin uiteraard het schrijnende aantal arme mensen geminimaliseerd wordt. Maar dat de kloof tussen arm en rijk al decennia lang onherroepelijk verder en verder uitdijt, daar kijkt niemand meer van op. Inmiddels is de situatie wellicht zodanig geëscaleerd dat experts aan de alarmbel trekken om de mensen nogmaals te waarschuwen. Wat ben je als machtigste en meest invloedrijke land ter wereld, als je je eigen volk niet eens kan verzorgen? Dan mogen wij op ons landje toch trots zijn, met (één van) (?) de beste gezondheidszorgsystemen ter wereld.
|