Enkele post bekijken
Oud 2nd October 2010, 17:38
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User

Wachten op resultaten onderzoek!

Dit is een vreselijke gebeurtenis dat nog een staartje zal krijgen. Nu is er al veel protest te zien tegen het optreden van de politie.

Al heb ik wel mijn bedenkingen bij deze gebeurtenis. Eerst en vooral de kranten, ik heb dit artikel eens vergeleken met andere kranten en daaruit concludeer ik dat de kranten te hard gericht zijn op sensatie. Ik heb dit artikel gelezen (afkomstig uit 'de standaard') en eerder deze dag heb ik hetzelfde artikel gelezen in 'het laatste nieuws' en 'het nieuwsblad', en er zijn duidelijke verschillen op te merken. Zo vertelt men in 'het nieuwsblad' dat men water nodig had voor de pepperspray uit de ogen van de politiehond te wassen, in het laatste nieuws vertelt men dat ze water nodig hadden omdat er bloed van het slachtoffer in de ogen van de hond was terecht gekomen. Dit wijst op sensatie.

Ten tweede heb ik ook mijn bedenkingen bij de uitleg van de ouders. Ze spreken over 'moord' terwijl ze geen ooggetuige waren van de situatie. Het kon evengoed zijn dat een agent in levensgevaar werd gebracht doordat de man met een machete stond te zwaaien en dat daarom schoten werden gelost. De ouders zeggen dat er enkele seconden veel lawaai te horen was en daarop drie schoten te horen waren. Maar in het artikel van het 'laatste nieuws' is er dan weer op te merken dat nadat de broer is weggestuurd er een tijdperiode van 15 minuten tussen zit, in deze tijd moet er toch onderhandeld zijn geweest.
Ze baseren hun verhaal op een (ooggetuige) die door het raam zou hebben gezien dat er niemand rechtstond, daarmee concluderen ze dat hun zoon op de grond lag voor hij dood geschoten werd. Ik meen dat we niet van zulke verhalen mogen uitgaan.

Ik wil deze politiemensen nu niet goedspreken, stel dat het verhaal van de ouders toch klopt, dan hebben de agenten gehandeld als gevoelensloze mensen, en dan moet de dader (die het schot loste) zwaar gestraft worden.

Ik vind dat de mensen nu geen vooroordelen mogen creeëren over de politie. Het verstandigste is te wachten op het gerechtelijk onderzoek en de resultaten hiervan. Dan pas kunnen we een duidelijk verhaal scheppen en de eventuele schuldige aanwijzen.
Met citaat antwoorden