Ik vind dat dat Toon wel gelijk heeft over de keuze van de titel. Waarschijnlijk ook met de bedoeling om vele mensen dit artikel te laten lezen. Ikzelf heb mij er eigenlijk ook aan laten vangen.
Het eerste dat in mij op kwam was; dat kan toch niet?, Is dit niet wat drastisch? De cijfers zijn inderdaad niet bepaald goed, maar elk land herstelt op zijn eigen tempo van een crisis. Aangezien de VS zo'n goede zekerheid als België niet heeft, zijn er ook meer potentiële slachtoffers. Deze mensen kunnen immers niet op zo'n opvang rekenen als wij, soms is een kleine tegenslag daar al genoeg.
Ik wil hier wel even bij zeggen dat ons systeem uiteraard ook zijn voor- en nadelen heeft.
Dat de VS een derdewereldland gaat worden, zie ik ook niet meteen gebeuren. Wel, zullen ze misschien eens na moeten denken over een sociale zekerheid, waardoor iedereen toch een vangnet heeft na een al dan niet kleine tegenslag. Een sociale zekerheid zoals bij ons, waarbij je bijna de helft van je loon afgeeft, is niet volgens mij nu ook niet nodig.
Dit zou en groot verschil kunnen zijn voor vele mensen, ook met zijn voor- en nadelen natuurlijk. Dit meteen grootschalig aanpakken, zal misschien niet bij iedereen in goede aarde vallen, maar ze kunnen wel binnen de familie het geld dat ze samen kunnen missen, opsparen om andere familieleden die het nodig zouden hebben te helpen. Als dit 'systeem' aanslaat, kan men dit stilletjes aan verder uit beginnen bouwen.
Mijn mening