Enkele post bekijken
Oud 28th September 2010, 19:07
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student

Goh,

Ik begrijp de reactie van die school wel, maar het lijkt me geen goed idee. Zo gaat men die allochtone leerlingen volledig afzonderen van de rest, dus eigenlijk is er geen verschil met de concentratiescholen...

Dit lost trouwens niets op want de allochtonen blijven alleen contact houden met elkaar en hebben eigenlijk geen/weinig contact met de autochtone leerlingen. Daardoor gaan ze zich weinig/niet kunnen aanpassen, aangezien ze waarschijnlijk weinig van onze cultuur kennen...

Mij lijkt het gewoon het beste om de klassen gemengd te houden (want op deze manier lijkt het echt wel discriminatie...).

Citaat:
De school doet dit naar eigen zeggen om de vlucht van de autochtone leerlingen tegen te gaan.

Dit vind ik eigenlijk een zwak excuus. Er zijn altijd wel scholen waar meer allochtonen zitten dan ergens anders, dus daar kun je als ouder gemakkelijk rekening mee houden.
(Denk maar aan het aantal allochtonen in een Atheneum tegenover het aantal in een katholieke school).

Bovendien vind ik het een slecht idee om alle allochtone leerlingen in dezelfde groep te plaatsen; de ene wil/kan immers al beter leren dan de andere.

Dus naar mijn mening kan men de klassen beter gesplitst houden.
Met citaat antwoorden