Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd June 2004, 12:28
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Lezersbrief, open venster, Humo 18/3321, 27 april 2004

't Blok zal straks de elfde opeenvolgende verkiezingsoverwinning vieren, en nog steeds hebben de democratische politici het totaal niet begrepen.
Voor alle duidelijkheid: ik woon in Molenbeek, was idealistisch, links, humanistisch, progressief, had een lidkaart van het antifascistisch front, enfin, de hele stamboom... en ik stem straks met de dood in het hart voor datzelfde vermaledijde Blok, en zeer velen met mij!
Ik ken de realiteit op het terrein, en na zes jaar tussen de kutmarokkaantjes is de maat vol. Men heeft er blijkbaar echt geen idee van hoe agressief, smerig, achterlijk, fundamentalistisch en totaal ondemocratisch de meerderheid van deze mensen is, en hoe totaal irreëel, duur en belachelijk amateuristisch de zogezegde initiatieven ter bevordering van de integratie zijn. Ben ik nu ook strafbaar?
Moet ik blijven verdragen dat mijn leven kapot gemaakt wordt, dat de wijk een vuilnisbelt is, dat geen enkele wet wordt nageleefd, dat de moskeeën en de steeds groeiende groep bezoekers ervan haat, racisme en homofobie propageren op een niveau dat zelfs blokkers zou doen blozen; dat mijn vrouw uitgescholden wordt voor hoer, dat vrienden niet meer durven langskomen, dat we niet meer kunnen slapen (in vergelijking hiermee is vliegtuiglawaai echt een luxeprobleem hoor); dat meisjes van 4 à 5 in boerka's rondlopen, dat er ingebroken wordt en gestolen wordt, dat we constant geïntimideerd worden en dat werkelijk niemand - noch gemeente, noch politie, noch parket, noch de park-, plein-, zebrapad- en andere wachters - daar iets aan doen!
Ik stel dagelijks vast dat de traditionele politieke partijen het probleem ontkennen, verdoezelen en onbespreekbaar houden, en daar moet dringen een einde aan komen.
Ook de berichtgeving in de media komt me de strot uit. Men liegt, vergoelijkt en verzwijgt. Na 11/9 bijvoorbeeld stonden ze hier in de straat te joelen dat het een lust was (en dat waren niet die paar enkelingen, zoals de correcte politiek het wil). Gezien de Midden-Oostenproblematiek kan ik die reactie nog goed begrijpen, wat ik niet begrijp is dat ik achteraf op tv hoor dat 'de moslimgemeenschap' met afschuw op de gebeurtenissen reageerde. Of dat ik tijdens het journaal verneem dat er tijdens het offerfeest in de voorziene slachtplaatsen wordt geslacht, terwijl we de schapen de huizen zien binnengesleurd worden, en we ze horen mekkeren op het balkon naast ons. Please, get real! Als men wil dat er niet voor het Blok gestemd wordt, zijn dergelijke mediareflexen zeer contraproductief.
Ga eens in de oude journalistieke traditie de boer op en praat met mensen in bioscopen, metro, cafés, zwembaden, winkels, uitzend-, post- en andere kantoren, maar ook in progressievere bolwerken zoals gemeenschapscentra, kinderopvangcentra... Peil daar naar wat men denkt, voelt en ervaart. Ga eens kijken in wijken zoals de mijne hoe men daar werkelijk alles kapotmaakt, terwijl het blok van democratische partijen dat ontkent.
Doe er godverdomme eindelijk eens iets aan. Ik stem blok, niet omdat ik racistisch ben, maar omdat de democratische partijen hun verantwoordelijkheid niet opnemen en daardoor het grootste gevaar voor de democratie zijn. Ik ben echt een 'bange blanke man' geworden. Niet omdat ik bang ben van het onbekende, wel net andersom.

----------------------------------

Veel frustratie bij mensen. Dat iemand uit een allochtone wijk voor het blok stemt kan ik 'ergens' nog begrijpen...

Maar mensen uit plattelandsgemeentes, waar het blok toch ook goed scoorde, dat snap ik niet
Met citaat antwoorden