Enkele post bekijken
Oud 24th August 2010, 14:21
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Kinderen eten te weinig fruit en aardappelen

Vorig academiejaar heeft onze docente van biologie in de klas ook eens een kleine test gedaan. Niemand van de studenten van het eerste jaar biologie at iedere dag minstens 1 stuk fruit. Eigenlijk vind ik dat beschamend, al behoor ik zelf ook tot deze groep.
Er zijn zoveel verschillende soorten snoepjes en chocolade, chips en koekjes. Deze vervangen vaak een gezond tussendoortje. Snoep afschaffen is geen optie maar bewuster omgaan met voedsel is noodzakelijk.
Je kan wel zeggen dat gezond eten belangrijk is, maar ik denk dat het ook belangrijk is om te weten waarom het precies noodzakelijk is. 3 glazen melk per dag drinken is bijvoorbeeld nodig om je botten op te bouwen. Op je 30ste levensjaar wordt de piekbotmassa bereikt. Daarna worden je botten steeds brozer. Het is belangrijk dat je, zolang je jong bent, voldoende melk drinkt. Als ik niet zou weten waarvoor al die voedingsstoffen nodig zijn, zou ik ook niet gezond eten. Ik denk dat er wel meer mensen en kinderen zijn die zo denken.
Ouders en leerkrachten zouden kinderen meer moeten leren over gezond voedsel. Hopelijk gaan we in de toekomst dan gezonder leven.
Met citaat antwoorden