16th May 2005, 04:23
|
|
Administrator
|
|
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
|
|
Moet provocerende reclame kunnen?
Animo-Leuven protesteert tegen "wansmakelijke reclame"
Animo-Leuven protesteert tegen het feit dat een meubelzaak in het reclameblad Passe-Partout uitpakt met een advertentie waarin de aangekondigde sterke prijsverlaging wordt verklaard door het feit de zaakvoerder slachtoffer was van een ongeval veroorzaakt door een dronken chauffeur. De advertentie bevat enkele foto's van het ongeval. In kleine letters onderaan wordt gesteld dat het een verzonnen verhaal betreft.
Volgens Animo is deze manier van producten aan de man te brengen "een rechtstreekse slag in het gezicht van alle mensen die ooit dierbaren in een ongeluk verloren hebben of zelf slachtoffer zijn geweest van een ongeval".
Aan reclamemakers en vindingrijke zaakvoerders vraagt Animo om zichzelf waarden en normen op te leggen. Ook van de politiek verwacht de jongerengroep een initiatief. Hierbij wordt gepleit voor een voorafgaande ethische toetsing "opdat een minimum aan respect voor de medemens gewaarborgd blijft". (belga)
Weblog HLN, 15/05/05 18u37
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
|