Enkele post bekijken
Oud 9th June 2010, 18:10
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User

Ik durf gerust te zeggen dat ik zondag op N-VA zal stemmen.

Dit is ook niet de eerste keer dat ik dit zou doen. Ik ben lid van N-VA van af 2002 omdat ik me bij deze partij het meeste thuis voel.

De redenen om me "thuis" te voelen bij die partij zijn bijvoorbeeld:

- Splitsen?
Splitsing van het land bij een vorming van Europa. Vertaald, stap per stap gaan we in Europa een "Verenigde Staten van Europa" vormen net zoals de VSA. Hierin kan Vlaanderen naar mijn mening en de mening van N-VA wel degelijk als aparte staat functioneren. Taal en cultuur zal hier de maatschappelijke drager worden. De rode draad doorheen de vorming als het ware. Natuurlijk kan je dit niet zomaar verwezenlijken dus gaan ze dit willen doen via het confederalisme. Merendeel bevoegdheden naar de gewesten dus.

- Milieu?
We betalen veel te veel voor onze energie. N-VA staat ervoor om een Vlaamse energiemaatschappij op te richten zodat de Fransen niet meer met onze centjes kunnen gaan lopen.

- Werk?
N-VA wil de wettelijke pensioenleeftijd optrekken. Als we naar onze buurlanden kijken is dit een logische stap. Ook wil het deels van onze brugpensioenen af. Dit kan ik begrijpen: sommige kunnen reeds op hun 51 jaar met brugpensioen. Dit vind ik veel te jong! Ik geloof erin dat een degelijke ondersteuning deze mensen een nieuwe baan kan bezorgen.

- Sport?
Ik als lid van een sportieve cel van een voetbalclub vind dit 1 van de belangrijkste pijlers en al deels verwezenlijkingen. Met het oprichten van een Vlaamse Trainersschool hebben de verschillende sporttakken een degelijke ondersteuning verkregen. Alleen de uitbouw van deze VTS moet nog verbeteren. N-VA hamert erop dat de begeleiders (lees: trainers) meer en beter geďnformeerd en dus deels ook gediplomeerd "moeten" zijn. Via subsidies en de VTS kan dit gerealiseerd worden. De jeugd kan er alleen maar beter van worden. Ook de inschakeling van sportfunctionarissen via het VTS kan een serieuze ondersteuning bieden.

Bij deze enkele puntjes die mij voor N-VA deden en doen kiezen.
Met citaat antwoorden