Enkele post bekijken
Oud 5th June 2010, 17:43
Joeri Op de Beeck's Avatar
Joeri Op de Beeck Joeri Op de Beeck is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door liesanne.adriaenssens
Kan zijn. Je ziet ook dat de gegevens die toen werden gezegd (pas na het gebeurd was) op 'radio één' niet volledig kloppen. Toen hadden ze het over 19 mensen en dat ze er al zeker van waren dat alle Belgen veilig waren. Terwijl ze 's avons pas echt nieuws hadden over de Belgen die toen aan boord waren. Dat van 19 mensen hebben ze snel recht gezet.

Het is een conflict waar je moeilijk objectief tegenover kunt staan. Of je het conflict Israël - Palestina kent en in welke versie je het kent, speelt hier (toch voor mij) mee.

Je moet weten dat ik dit conflict bekijk met het conflict Israël - Palestina in mijn achterhoofd, met een voorkeur voor 'Palestina' (=> vandaag Gaza). Israël heeft al zo veel gemene en oneerlijke praktijken op haar kerfstok dat het me niet zou verbazen dat zij niet in fout zijn gegaan (dus nogmaals: subjectieve mening). Dat iemand van de vredesactivisten is beginnen schieten komt van een Israëlische bron, dat mag je ook niet vergeten. Het verhaal dat in de buitenwereld komt, komt voornamelijk van Israël en is al gekleurd. Kan je dit nieuws in het algemeen objectief noemen?

Het nieuws geniet inderdaad weer volop van de sensatie. Maar langs de andere kant ben ik wel benieuwd. Dat iedereen hier zo heftig op reageert, kan misschien een keerpunt betekenen voor de macht van Israël. Tot hiertoe kon de wereld geen stappen ondernemen tegen Israël. Ik vraag mij af hoe Amerika en de VN zal reageren.

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Ik bekijk deze situatie eerder als een voorbeeld van mediageile hippies die er alles aan doen om hun standpunten over te krijgen. Zo las ik vandaag nog een interview met één van de Vlaamse meisjes. Zij vertelde dat ze toen de militairen aan boord kwamen meteen in het gezicht geschoten werd door een rubbere kogel. In een andere krant stond dat een foto van de twee meisjes en je zag NIETS. Na wat navraagwerk bij een aantal kennissen van mij die met dergerlijke wapens omgaan en zij wisten mij te zeggen dat een schot tussen de ogen (waar zij zei dat ze geraakt was) met een rubbere kogel op minder dan 2 meter afstand (wat zij ook gezegd had) in 90% van de gevallen dodelijk is door de klap alleen al. Klopt dus opnieuw niets van hun verhaal. De meisjes waren een verhaal aan het vertellen dat ze op papier van hun meerdere gekregen hadden denk ik.
Objectief zijn hierover is inderdaad moeilijk. Nu meer feiten bekend raken zie ik ook dat er fouten gemaakt werden door de Israëlische soldaten maar de vredesactivisten zijn bij mij nog steeds de grote schuldigen door hun allesbehalve vredelievend gedrag.
Met citaat antwoorden